Pedagogika v práci sestry
Článek je zaměřen na edukační činnost sestry. Srovnává ošetřovatelský a edukační proces, upozorňuje na shodné a odlišné prvky. Upřesňuje, kdy pro sestru začíná edukační proces, seznamuje s podmínkami pro efektivní učení. Uvádí jednotlivé fáze výukového procesu: získávání a vyhodnocování informací, formulování cílů výuky, volbu vhodných metod a realizaci výuky a zhodnocení efektivity získaných znalostí, dovedností a postojů. Metody, vhodné pro nemocné dítě i dospělého jsou podrobně popsány. Jsou uvedeny základní výukové zásady a principy.
Soubor z teorie a praxe ošetřovatelství
Soubor přednášek pro studenty bakalářského a magisterského studia - Ústav teorie a praxe ošetřovatelství. Cílem kurzu, je uvědomit si závažnost a nutnost specifického přístupu k pacientovi ohroženého imobilizačním syndromem a seznámit se s ošetřovatelskými intervencemi. Po absolvování tohoto kurzu budete schopen/a:
- identifikovat nemocné ohrožené komplikacemi z dlouhodobého pobytu na lůžku
- pochopit nutnost zhodnocení stavu pacienta
- rozpoznat nebezpečí komplikací z dlouhodobého pobytu na lůžku
- znát postup ke zmírnění rizika komplikací z dlouhodobého pobytu na lůžku
Soubor z teorie a praxe ošetřovatelství
Soubor přednášek pro studenty bakalářského a magisterského studia - Ústav teorie a praxe ošetřovatelství