Článek je zaměřen na edukační činnost sestry. Srovnává ošetřovatelský a edukační proces, upozorňuje na shodné a odlišné prvky. Upřesňuje, kdy pro sestru začíná edukační proces, seznamuje s podmínkami pro efektivní učení. Uvádí jednotlivé fáze výukového procesu: získávání a vyhodnocování informací, formulování cílů výuky, volbu vhodných metod a realizaci výuky a zhodnocení efektivity získaných znalostí, dovedností a postojů. Metody, vhodné pro nemocné dítě i dospělého jsou podrobně popsány. Jsou uvedeny základní výukové zásady a principy.
Odkaz | Datum | Přístupnost [?] | Klinicky citlivé [?] | Licence | |
---|---|---|---|---|---|
Pedagogika v práci sestry | 10.12.2009 | přístup řízen na externím úložišti | – |
Předměty/kurzy
- Teorie ošetřovatelství 1 D [B00176]
- Teorie ošetřovatelství 1 N [B00153]
- Teorie ošetřovatelství 2 N [B00413]
- Pedagogická psychologie [B01002]
- Pedagogická psychologie 1 D [B00193]
- Pedagogická psychologie N [B00258]
Obsah článku podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
Klíčová slova: edukační proces, ošetřovatelský problém, metodika výuky nemocného, fáze učení, vyučovací zásady
citace: Alice Strnadová: Pedagogika v práci sestry. Multimediální podpora výuky klinických a zdravotnických oborů :: Portál 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy [online] , [cit. 29. 11. 2024]. Dostupný z WWW: https://portal.lf1.cuni.cz/clanek-875-pedagogika-v-praci-sestry. ISSN 1803-6619.