
Internetové multimediální výukové pomůcky pro studijní programy lékařských fakult (magisterské i bakalářské studium) z oblasti normální a patologické fyziologie, který názornou cestou - prostřednictvím Internetu s využitím simulačních modelů - pomáhá vysvětlit funkci jednotlivých fyziologických systémů a příčiny a projevy jejich poruch. V interaktivních výukových programech využívajících simulační hry dnes nachází své uplatnění staré Komenského krédo – "škola hrou". Spojení multimediálního prostředí, sloužícího jako zvukové a vizuální uživatelské rozhraní, se simulačními modely totiž umožňuje názorně si "osahat" vykládaný problém ve virtuální realitě. Simulační hrou je možné bez rizika otestovat chování simulovaného objektu – např. zkusit přistávat virtuálním letadlem či léčit virtuálního pacienta nebo, jako v případě navrhovaného projektu, otestovat si chování jednotlivých částí respiračního systému, oběhového systému, vylučovacího systému apod.
Odkaz | Datum | Přístupnost [?] | Klinicky citlivé [?] | Licence | |
---|---|---|---|---|---|
Atlas fyziologie a patofyziologie | 21.9.2017 | přístup řízen na externím úložišti | – | ![]() |
4-D hodnocení:
![]() Skripta a návody |
![]() Edukační weby a atlasy |
![]() Digitální video |
![]() Prezentace a animace |
![]() Obrazový materiál – kasuistiky |
![]() E-learningové kurzy (LMS) |
![]() Nerecenzováno |
![]() Základní úroveň |
![]() Pokročilá úroveň |
![]() Specializační úroveň |
![]() Komplexní úroveň |
Ohodnoťte hodnotitjako první tento článek! |
||
Tento příspěvek nebyl zkontrolován garantem obsahu portálu. |
Obsah článku podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
citace: kolektiv: Laboratoř biokybernetiky a počítač. podpory výuky: Atlas fyziologie a patofyziologie. Multimediální podpora výuky klinických a zdravotnických oborů :: Portál 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy [online] , [cit. 07. 05. 2025]. Dostupný z WWW: https://portal.lf1.cuni.cz/clanek-833-atlas-fyziologie-a-patofyziologie. ISSN 1803-6619.