Projekt MEFANET (MEdical FAculties Educational NETwork)

Nelékařské zdravotnické vědy

Řazeno podle: priorita a čas poslední úpravy
 

Bazální stimulace

Cílem této prezentace je přiblížit vám koncept bazální stimulace a jeho využití v praxi. Tento koncept lze využít, jak v praxi ošetřovatelské, tak v praxi pedagogické. Koncept bazální stimulace (BS) pohlíží na pacienta jako na samostatnou jednotku, potřebující individuální péči. BS vychází z předpokladu, že lidské tělo je schopno přijímat signály a následně na ně reagovat. A to pokud člověk vnímá, je schopný se pohybovat, popřípadě i komunikovat. Tzn., že pohyb a komunikace se vzájemně prolínají.

 
autor: Monika Hošťálková | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 1051x | publikováno: 28.6.2015 | poslední úpravy: 28.6.2015 | Creative Commons License

Aplikace inzulinu

Student se zhlédnutím videa seznámí se technikou subkutánní aplikace inzulinu do paže pomocí tzv. inzulinky. Video je určeno jako názorná ukázka pro studenty oboru Všeobecná sestra, Všeobecné lékařství, Zubní lékařství a Adiktologie. Dříve, než student zhlédne výukového video, je nutné, aby danou problematiku prostudoval.

 

 
autor: Monika Hošťálková, Iva Eislerová | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 3208x | publikováno: 17.12.2012 | poslední úpravy: 21.2.2013 | Creative Commons License

Aplikace intramuskulárních injekcí

Aplikace intramuskulárních injekcí

Student se zhlédnutím videa seznámí s vyhmatáváním místa vpichu a injekční aplikací léku do musculus gluteus maximus, musculus gluteus medius a musculus quadriceps femoris.

Videa jsou určena jako názorné ukázky pro studenty oboru Všeobecná sestra, Všeobecné lékařství, Zubní lékařství a Adiktologie. Dříve, než student zhlédne výukového video, je nutné, aby danou problematiku prostudoval.

 

 
autor: Monika Hošťálková, Iva Eislerová | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 5735x | publikováno: 2.1.2013 | poslední úpravy: 6.2.2013 | Creative Commons License

Ošetřovatelský proces při podávání léků

Ošetřovatelský proces při podávání léků

Prezentace je určena pro studenty 1. ročníku oboru Všeobecná sestra a 2. ročníku oboru Všeobecné lékařství. Tato prezentace obsahuje úvod k podávání léků včetně terminologie a zásad správného podávání. Další částí je ošetřovatelský proces při podávání léků per os a ošetřovatelský proces při místní aplikaci léků, tzn. aplikace léků na kůži, do oka, nosu, ucha, konečníku a pochvy.

 
autor: Monika Hošťálková | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 4144x | publikováno: 23.10.2011 | poslední úpravy: 6.2.2013 | Creative Commons License

Ošetřovatelský proces při parenterální aplikaci léků

Ošetřovatelský proces při parenterální aplikaci léků

Prezentace je určena studentům 1. ročníku oboru Všeobecná sestra. Nejdříve se studenti seznámí s obecným úvodem k injekčním technikám a poté následují jednotlivé způsoby aplikace. Aplikace intradermální a subkutánní se zaměřením na aplikaci inzulinu a nízkomolekulárních heparinů, aplikace intramuskulární zaměřenou a vyhmatávání vhodného místa vpichu a aplikace intravenózní.

 
autor: Monika Hošťálková | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 3306x | publikováno: 10.4.2012 | poslední úpravy: 6.2.2013 | Creative Commons License

Ošetřovatelský proces při uspokojování potřeby výživy a spánku u dětí a dospělých

Prezentace zahrnuje soubor přednášek, které jsou určeny pro studenty 1. ročníku oboru Všeobecná sestra a 2. ročníku oboru Všeobecné lékařství. Tato prezentace zahrnuje ošetřovatelský procec při zajištění výživy u dětí a dospělých a ošetřovatelský proces při zajištění spánku u dětí a dospělých.

 
autor: , Monika Hošťálková | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 3400x | publikováno: 7.10.2011 | poslední úpravy: 23.1.2013 | Creative Commons License

Pedagogika v práci sestry

Pedagogika v práci sestry

Článek je zaměřen na edukační činnost sestry. Srovnává ošetřovatelský a edukační proces, upozorňuje na shodné a odlišné prvky. Upřesňuje, kdy pro sestru začíná edukační proces, seznamuje s podmínkami pro efektivní učení. Uvádí jednotlivé fáze výukového procesu: získávání a vyhodnocování informací, formulování cílů výuky, volbu vhodných metod a realizaci výuky a zhodnocení efektivity získaných znalostí, dovedností a postojů. Metody, vhodné pro nemocné dítě i dospělého jsou podrobně popsány. Jsou uvedeny základní výukové zásady a principy.

 
autor: Alice Strnadová | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 4477x | publikováno: 10.12.2009 | poslední úpravy: 21.12.2012 | Creative Commons License

Soubor z teorie a praxe ošetřovatelství

Soubor z teorie a praxe ošetřovatelství

Soubor přednášek pro studenty bakalářského a magisterského studia - Ústav teorie a praxe ošetřovatelství. Cílem kurzu, je uvědomit si závažnost a nutnost specifického přístupu k pacientovi ohroženého imobilizačním syndromem a seznámit se s ošetřovatelskými intervencemi. Po absolvování tohoto kurzu budete schopen/a:

  • identifikovat nemocné ohrožené komplikacemi z dlouhodobého pobytu na lůžku
  • pochopit nutnost zhodnocení stavu pacienta
  • rozpoznat nebezpečí komplikací z dlouhodobého pobytu na lůžku
  • znát postup ke zmírnění rizika komplikací z dlouhodobého pobytu na lůžku
 
autor: Alice Strnadová | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 4068x | publikováno: 3.5.2011 | poslední úpravy: 4.12.2012

Obvazové techniky

Obvazové techniky

Důležitou součástí první pomoci i zdravotnické péče je obvazová technika. Výukové video popisuje obvazový materiál, který se běžně používá v první pomoci nebo ve zdravotnických zařízeních. Představuje základní obvazovou techniku. Dále ukazuje praktické použití obvazů.  

 
autor: Eva Marková, Iva Eislerová, Monika Hošťálková, Martin Ouvín | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 25835x | publikováno: 11.8.2011 | poslední úpravy: 4.12.2012

Soubor z teorie a praxe ošetřovatelství

Soubor přednášek pro studenty bakalářského a magisterského studia - Ústav teorie a praxe ošetřovatelství

 
autor: Alice Strnadová | obor: Nelékařské zdravotnické vědy | zobrazeno: 5501x | publikováno: 19.2.2010 | poslední úpravy: 28.4.2011